Bilbao–Granada

Hogy jutott eszembe?

Néhány hete olvastam egy cikket a Bilbao–Granada útvonalról. A cikk azt állította, hogy ez az egyik legszebb vonatút Európában. Mindig is szeretem a vonatozást, és ez az útvonal nagyon felkeltette az érdeklődésemet.

Úgy döntöttem, hogy lefoglalom magamnak egy jegyet, és magam is megnézem az útvonalat. Bilbao a spanyolországi Baszkföld fővárosa, Granada pedig Andalúziában található. Az út körülbelül 9 óra, és az út során gyönyörű tájakon halad át.

Az út

A vonat reggel 7 órakor indult Bilbaóból. Az első órában az út meglehetősen lapos volt, és zöld mezők és erdők mellett haladtunk el. Ahogy azonban közeledtünk a hegyekhez, a táj egyre drámaibb lett.

A vonat a hegyek között kanyargott, és a kilátás lenyűgöző volt. Láttunk meredek sziklákat, vízeséseket és buja zöld völgyeket. A vonat néha alagutakon is átment, és amikor kijöttünk, a kilátás még lenyűgözőbb volt.

Az út során több megálló is volt, többek között Burgosban, Valladolidban és Madridban. Minden megállóhelyen leszálltunk a vonatról, és körülnéztünk a városban. Ez egy nagyszerű lehetőség volt arra, hogy megtapasztaljuk Spanyolország különböző részeit.

Granada

Granada az út utolsó állomása volt. A város Andalúzia déli részén található, és az Alhambra-palotáról híres. Az Alhambra egy gyönyörű mór palota, amelyet a 13. században építettek. A palota az UNESCO világörökség részét képezi, és Granada egyik leglátogatottabb turisztikai látványossága.

Granadának van még néhány más érdekes látnivalója is, többek között a Gran Vía, a város fő bevásárlóutcája, és a Sacromonte, egy cigánynegyed, amely a város fölé magasodik.

Összegzés

A Bilbao–Granada útvonal valóban az egyik legszebb vonatút Európában. A táj lenyűgöző, és az utazás során több történelmi és kulturális helyszínt is láthat. Ha valaha is Spanyolországba utazol, feltétlenül vedd fontolóra ezt az útvonalat.