Brno - Jihlava

Tak jsem se zase jednou vypravila na výlet. Tentokrát padla volba na města Brno a Jihlava. V Brně jsem byla už několikrát, ale vždy jen pracovně, takže jsem neměla moc času na prohlídku města. Tentokrát jsem si řekla, že to napravím. A zvolila jsem si k tomu ten nejlepší možný den - neděli.
Vyrazila jsem z Prahy ráno vlakem a do Brna dorazila kolem poledne. První kroky mě zavedly na náměstí Svobody. Je to krásné náměstí s honosnou radnicí a spoustou kaváren a restaurací. Usadila jsem se na terase jedné z nich a dala si výbornou kávu. Pak jsem se vydala na procházku po městě. Prohlédla jsem si Petrov, katedrálu sv. Petra a Pavla, a také Špilberk. To je hrad, který byl v minulosti využíván jako vězení. Dnes je zde muzeum a vyhlídková věž, ze které je krásný výhled na celé Brno.
Po prohlídce města jsem se vydala na oběd. Rozhodla jsem se pro tradiční českou kuchyni a dala si vepřo knedlo zelo. Bylo to moc dobré. Po obědě jsem se ještě chvíli procházela po centru a pak jsem se vydala na cestu do Jihlavy.
Do Jihlavy jsem dorazila kolem páté hodiny odpoledne. Ubytovala jsem se v hotelu a pak jsem se vydala na průzkum města. Jihlava je mnohem menší než Brno, ale má také své kouzlo. Prohlédla jsem si náměstí, které je lemováno krásnými domy, a také kostel sv. Jakuba. Pak jsem se vydala na procházku po parku Gustava Mahlera. To je krásný park s rybníkem a altánkem.
Po procházce jsem se vrátila do hotelu a odpočinula si. Večer jsem se šla ještě projít po městě a pak jsem zašla do restaurace na večeři. Dala jsem si výborný steak s hranolky.
Druhý den ráno jsem se vydala na prohlídku katakomb pod kostelem sv. Jakuba. Katakomby jsou rozsáhlé podzemní chodby, které byly v minulosti využívány k ukládání ostatků zesnulých. Dnes jsou zde uloženy ostatky více než 24 000 lidí. Prohlídka katakomb byla velmi zajímavá a poučná.
Po prohlídce katakomb jsem se ještě chvíli procházela po městě a pak jsem se vydala na cestu zpátky do Prahy. Výlet do Brna a Jihlavy se mi moc líbil. Byla to příjemná změna a obě města stojí za návštěvu. Doporučuji je všem, kteří chtějí poznat krásy České republiky.

Tipy pro návštěvu Brna a Jihlavy

* Pokud jedete do Brna, určitě navštivte náměstí Svobody, Petrov, katedrálu sv. Petra a Pavla a Špilberk.
* V Brně si určitě dejte vepřo knedlo zelo. Je to tradiční české jídlo, které je velmi dobré.
* Pokud jedete do Jihlavy, určitě navštivte náměstí, kostel sv. Jakuba a park Gustava Mahlera.
* V Jihlavě si určitě prohlédněte katakomby pod kostelem sv. Jakuba. Je to velmi zajímavá a poučná prohlídka.