Girona – Bilbao

Trenul spre Bilbao
Prima dată când am călătorit cu trenul spre Bilbao a fost în primăvară. În mod normal, în această perioadă, în nordul Spaniei, vremea este foarte schimbătoare, mai ales în ținutul basc. Pe coastă, vremea este în general bună, cu mult soare, însă, odată ce te îndepărtezi de mare și te îndrepți spre interiorul țării, starea vremii poate deveni extrem de imprevizibilă. În ziua în care am plecat, deși dimineața era soare, pe la amiază a început să plouă torențial. Norocul meu a fost că tocmai ne apropiam de Bilbao, iar ploaia a încetat brusc.
Cu câteva zile în urmă, mă documentasem cu privire la trenurile care circulau pe această rută. Trenul pe care l-am ales era un tren de mare viteză, AVE, care circula pe ruta Barcelona – Bilbao. Biletul costa 75 de euro, însă mă așteptam să fie mult mai scump. Trenul avea aer condiționat, scaunele erau moi și confortabile, iar personalul era foarte amabil.
Călătoria a durat aproximativ șase ore, însă timpul a trecut foarte repede. Am citit o carte și am admirat peisajul. Pe măsură ce trenul se îndepărta de coastă, peisajul devenea din ce în ce mai sălbatic și mai montan. Am trecut prin sate pitorești, câmpii verzi și păduri de pini.
Când am ajuns la Bilbao, m-am cazat la un hotel din centrul orașului. Seara, am ieșit să explorez orașul și am luat cina la un restaurant tradițional basc. Am mâncat „bacalao al pil pil” (cod gătit în sos de usturoi și ulei de măsline) și „chuletillas de cordero” (cotlete de miel). Ambele feluri de mâncare au fost delicioase.
Ziua următoare, m-am plimbat prin oraș și am vizitat Muzeul Guggenheim. Muzeul este situat pe malul râului Nervión și este o capodoperă arhitecturală. Am admirat exponatele de artă modernă și contemporană și m-am bucurat de priveliștea orașului de pe terasa muzeului.
După ce am vizitat muzeul, m-am plimbat prin parcul Doña Casilda și m-am oprit să beau o cafea la una dintre terasele din parc. Apoi, am vizitat Catedrala din Bilbao, o clădire gotică impunătoare.
Seara, am luat cina la un restaurant cu specific marin și am mâncat „merluza a la vasca” (merluciu gătit în sos de vin alb). Și acest fel de mâncare a fost delicios.
A treia zi, am vizitat Piața Ribera, o piață vibrantă și colorată, unde se vând produse proaspete, pește, carne și brânzeturi. Am cumpărat câteva suveniruri și am mâncat un „pintxo” (tapas) la unul dintre barurile din piață.
Apoi, am vizitat Muzeul Maritim din Bilbao, unde am aflat despre istoria maritimă a orașului. Muzeul este situat într-un vechi depozit și este foarte interactiv. Am văzut exponate despre construcția de nave, navigație și pescuit.
După-amiaza, am luat trenul spre Barcelona. Călătoria de întoarcere a fost la fel de plăcută ca și cea de la dus. Am ajuns la Barcelona seara și am luat un taxi până la hotel.
Vizita mea la Bilbao a fost o experiență foarte plăcută. Am vizitat un oraș frumos, am mâncat mâncare delicioasă și am învățat multe despre cultura bască. Recomand cu căldură o vizită la Bilbao tuturor celor care doresc să exploreze nordul Spaniei.