Magyar Pétert

Áprilisról májusira fordult a világ, mintha egy varázspálcára intene létezése. A fák kikeltek álmaikból, és most már élénkzöld leveleikkel integetnek a szélnek. A virágok is előbújtak a föld alól, hogy színes szirmaikkal mulattassák a szemet. Ezzel a hangulattal nehéz szívvel marad otthon az ember, főleg akkor, ha egy olyan kirándulás lehetősége kínálkozik, mint a "Magyar Pétert".
Márciusban, amikor a tavasz még csak csendesen kopogott az ajtónkon, egy cikkben akadt meg a szemem. Egy pár perces olvasás után már tudtam, hogy ebben nekem ott a helyem. A "Magyar Pétert" egy természetvédelmi terület, ami Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található. A kirándulás célja a sziklák megmászása, és a fenséges kilátás élvezete.
Néhány perccel később már a telefonomban volt a telefonszám, hogy lefoglaljam a helyem. Szerencsém volt, még volt egy üres hely a csoportomban. A túravezetővel megbeszéltük a részleteket, és alig vártam, hogy május elején ott lehessek.
A nap úgy tűnt, mintha csak ránk várt volna. A napsütés átölelte a tájat, és végig mellette sétált velünk. A túraútvonal egy erdős részen vezetett keresztül, ahol a madarak csiripelése kísérte lépteinket. Bár a terep nem volt különösebben nehéz, az emelkedő mégis megdolgoztatta a lábainkat. De nem bántuk, hiszen minden egyes lépéssel közelebb kerültünk a célunkhoz.
Néhány óra séta után megérkeztünk a sziklák tövéhez. Itt már csak egyetlen dolog volt hátra: megmászni őket. A sziklákon felfele vezető ösvény kanyargó volt, de nem túl meredek. A kapaszkodóknak köszönhetően biztonsággal haladtunk felfelé. Minél magasabbra értünk, annál csodásabb volt a kilátás.
A szikla tetejéről végig lehetett látni a Bükk hegységet. A zöld erdők, a kék tavak, a távolban magasodó hegyek... minden olyan volt, mintha egy festmény lett volna. Szinte hihetetlen volt, hogy ilyen csodás hely létezik Magyarországon.
Órákat tölthettünk volna a sziklák tetején, de sajnos a nap már lefelé tartott. Elindultunk vissza, ugyanazon az útvonalon, amin jöttünk. Bár a lábaink fáradtak voltak, a lelkünk tele volt élményekkel.
A "Magyar Pétert" egy olyan kirándulás, ami minden természetkedvelő számára kötelező. A fenséges kilátás, a friss levegő és a madarak csiripelése igazi feltöltődést nyújt. Ha szeretnél kiszakadni a hétköznapokból, és egy olyan helyen tölteni néhány órát, ahol a természet uralkodik, akkor ne hagyd ki ezt a kirándulást.